سیرآب از آب حیات

از هر دری ...

سیرآب از آب حیات

از هر دری ...

سیرآب از آب حیات

کِشتِ ما را میتواند قطره ای سیرآب کرد

این قدر اِستـــادگی ای ابرِ دریادل چــرا ؟
صائب تبریزی

شادی روح شهدا و امام

صلوات

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۱۰ نگاه

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

یاد داشتی خواندنی:

 شاید ۲۰ سال پیش کسی به مخیله‌اش هم نمی رسید روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها مردم شاید آنها را در سالن های عروسی هم نمی دیدند... دخترانی بزک کرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و شلوارهایی تنگتر! این روند ۲۰ سال طول کشید تا به اینجا رسید. استعمار و استکبار صبر و حوصله زیادی دارد، بر عکس بعضی از ماها...

بهاری
۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۸:۵۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

ما آمده ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم نه اینکه با هر قیمتی زندگی کنیم.
 زندگی ما حکایت یخ فروشی است
 که از او پرسیدند
 فروختی؟
 گفت: نخریدند، ولی تمام شد!

                                 (حضرت آیت الله بهجت)


سید مهدی قوام یه روزی از مجلس روضه  برمیگشت به خانه اش که یکدفعه یه چیزی توجهش رو جلب میکنه. می شنوه که یه شخص داره های های داد میزنه و گریه میکنه.....

 جلوتر میره ، میبینه که تو میدان شهر هیچ کاسبی نمانده به جز یه یخ فروش که داره داد میزنه: که آهای مردم بیایید یخ های منو بخرید،این همه سرمایه ی منه، سرمایه ام داره آب میشه و از بین میره...

وقتی سید اون صحنه رو میبینه همه یخ های اون مرد رو میخره و خودش هم میشینه کنار دست اون مرد یخ فروش شروع میکنه به گریه کردن...

مرد یخ فروش میپرسه شما چرا گریه میکنی؟

سید میگه تو با این کارت چه درسی به من سید مهدی  دادی..... تو یخ هات داشت آب میشد این همه داد زدی گریه کردی.....

من چیکار کنم که عمرم آب شد....

تو گناه آب شد....


عمر ما چون قالب یخ در تموز              آب گردد؛ قطره قطره ؛ در دو روز

تا به کی در جهل و نسیانی به سر       می بری  با حال زارت  بی خبر !!

موی رخسارت دهد این را خبر              وقت هجرت شد ترا دار ممر

عبرتی آموز از این پیک و خبر               نیست فرصت بهر ماندن در حضر



بهاری
۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۳:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

این حدیث شریف که منسوب به حضرت محمد (صلوات الله علیه) می‌باشد را شاید خیلی ها شنیده باشند که فرمودند:

لو کان الدین (او العلم) معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء الفارس

«اگر دین (و در روایت دیگری اگر علم) به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمانها قرار گیرد، مردانی از فارس (پارس) آن را در اختیار خواهند گرفت.»

این حدیث شریف را هر موقع میشنوم به ایرانی بودنم افتخار میکنم که مهد علم ، هنر و تاریخ بشر است و هر موقع خبر جدید از توامندیهای علمی میشنوم بر عمق این حدیث شریف بیشتر پی میبرم .

جمعی از جوانان ایرانی محصولی را درست کرده اند که آب را تبدیل به سوخت خودرو میکند به این صورت که اکسیژن و هیدروژن موجود در آب را جدا کرده و از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده میکند . لازم به تذکر است که این فن آوری فقط در آمریکا و در اختیار قسمت نظامی آنها است

بهاری
۱۳ تیر ۹۶ ، ۲۳:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

همانطور که قبلا اشاره کرده بودم (اینجا)دکترای حسن روحانی(البته دکتراشم شائبه داره) شائبه و إن قلتهای فراوانی به آن وارد بوده و است اخیرا از حسن روحانی در خواست باج کردن که مشروح آن در ادامه بیان میگردد

بهاری
۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۸:۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

درباره اعمال است که اگر عمل انسان خوب باشد در پیشگاه خداوند رو سفید است و در پیش مردم هم عزیز و محترم و زندگى براى این شخص بسیار آسان مى‏ شود و زندگى این چنین افراد سهل مى‏ شود چون همیشه خدا را در نظر مى ‏آورد :

ثمره اعمال

بهاری
۰۶ تیر ۹۶ ، ۱۷:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

توبه بعنوان باب رحمت الهی، از زوایای مختلف قابل بحث است. امیرمومنان عبادت انسانها را به سه دسته تقسیم می کنند. عبادت تاجران، عبادت بردگان و عبادت بندگان. هرکدام از افراد این گروهها بر حسب معرفت خود به عبادت نگاه می کنند. بهمین ترتیب توبه و بازگشت به درگاه الهی نیز در نظرشان معنای خاص خود را دارد.
طایفه ای از این افراد بر طبق آیات و روایات، توبه را راهی برای دفع خشم و غضب خداوند می بینند، راهی برای رهایی از عذاب جهنم، عذابی که از میزان و شدت آن کم نمی شود، عذاب دهندگان از انجام کار خود خسته نمی شوند و به عذاب شونده نیز فرصت استراحت نمی دهند. در مورد شدت عذاب الهی در قیامت روایات متعددی نقل شده است.

بهاری
۰۶ تیر ۹۶ ، ۱۶:۵۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


 
عدم اجابت دعای صالحان 
 
گاهی دعای انسانهای خوب نیز به اجابت نمی‏رسد در حالی که هیچ یک از موانع مذکور نیز وجود ندارد. این دعاها به عنوان اندوخته‏ای گرانقدر در قیامت به آنها می‏رسد.  
 
از رسول خدا(ص) روایت شده است که فرمود:  
 
«یَدْخُلُ الْجَنَّةَ رَجُلَانِ کَانَا یَعْمَلَانِ عَمَلًا وَاحِداً فَیَرَى أَحَدُهُمَا صَاحِبَهُ فَوْقَهُ فَیَقُولُ: یَا رَبِّ بِمَا أَعْطَیْتَهُ وَ کَانَ عَمَلُنَا وَاحِداً فَیَقُولُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى: سَأَلَنِی وَ لَمْ تَسْأَلْنِی!؛ ) (1) (  دو نفر در بهشت وارد می‏شوند که هر دوی آنها یکسان عمل کرده‏اند، ولی یکی از آن دو، دیگری را می‏بیند که جایگاهش از او بالاتر است؛ پس می‏گوید: پروردگارا! به خاطر چه اینجایگاه را به او دادی، با اینکه عمل ما یکسان بود؟ خدای متعال پاسخ می‏دهد: [به این سبب که] او از من درخواست کرد و تو درخواست نکردی.»  
 
در روایت دیگری، از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمود: «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَیَدْعُو اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی حَاجَتِهِ فَیَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَخِّرُوا إِجَابَتَهُ شَوْقاً إِلَى صَوْتِهِ وَ دُعَائِهِ ) (2) ( ؛ مؤمن، خدای عزوجل را در مورد حاجت خود می‏خواند، پس خداوند بلند مرتبه و سترگ [به ملائکه] می‏گوید: اجابتش را به تاخیر اندازید؛ به خاطر اشتیاق به [شنیدن] صدا و دعای او.»

 
1-. بحار الانوار، ج‏93، ص‏302.
2-. اصول کافی، ج‏3، ص‏479.

بهاری
۰۶ تیر ۹۶ ، ۱۶:۵۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر



فحش اگر بدهند آزادی بیان است،        جواب اگر بدهی بی فرهنگی است!
سوالی اگر بکنند آزاد اندیشند،             سوال اگر بکنی تفتیش عقاید!
تهمت اگر بزنند در جستجوی حقیقتند،    جواب اگر بدهی دروغگویی!
مسخره ات بکنند انتقاد است،              جواب اگر بدهی بی جنبه ای!
اگر تهدیدت کنند دفاع کرده اند،              اگر از عقایدت دفاع کنی خشونت طلبی!
حزب اللهی بودن را با همه تراژدی هایش دوست دارم.

                                   « شهید سید مرتضی آوینی»

بهاری
۰۶ تیر ۹۶ ، ۱۴:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

                         عاقلان را یک اشارت بس بود.


از موقعی که شجره خبیثه داعش رخ نشان داده و در کشورهای اطراف ما جنایت میکند شاهد حضور جوانان ما با عنوان مدافع حرم در سوریه شدیم که این حرکت و حضور مورد انتقاد بعضی قرار گرفت و متأسفانه بعد واقعه تروریستی مرقد امام و مجلس « که با نفوذ داعشیها در ایران موفق به انجام عملیات انتحاری شدند » باز خیلیها میگویند چرا سوریه ؟ چرا پول مملکت و فقیر و بیچاره ها رو در سوریه هزینه میکنند ؟ و ...؟

بهاری
۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۱:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر