سیرآب از آب حیات

از هر دری ...

سیرآب از آب حیات

از هر دری ...

سیرآب از آب حیات

کِشتِ ما را میتواند قطره ای سیرآب کرد

این قدر اِستـــادگی ای ابرِ دریادل چــرا ؟
صائب تبریزی

شادی روح شهدا و امام

صلوات

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۱۰ نگاه

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

راضی نیستیم به سوریه کمک کنید

يكشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰ ق.ظ

                         عاقلان را یک اشارت بس بود.


از موقعی که شجره خبیثه داعش رخ نشان داده و در کشورهای اطراف ما جنایت میکند شاهد حضور جوانان ما با عنوان مدافع حرم در سوریه شدیم که این حرکت و حضور مورد انتقاد بعضی قرار گرفت و متأسفانه بعد واقعه تروریستی مرقد امام و مجلس « که با نفوذ داعشیها در ایران موفق به انجام عملیات انتحاری شدند » باز خیلیها میگویند چرا سوریه ؟ چرا پول مملکت و فقیر و بیچاره ها رو در سوریه هزینه میکنند ؟ و ...؟

لازم میدانم چند کلمه ای در جواب این انتقادها بنویسم تا تحلیل مسئله برای مخاطبین عزیز کمی راحتر شود قبل از اینکه جواب «چرا سوریه» را بدهم ابتدا دو مقدمه را عرض میکنم :

1) با توجه به اعترافات آمریکاییها مبنی بر اینکه جریان افراطی تکفیری زاییده خود آنهاست که نطفه آن به سال 1970میلادی با تشکیل گروه القاعده منعقد گردید  که میتوان به اشارات  «راند پاول» سناتور جمهوری‌خواه  و «جان مک کین» سناتورجمهوریخواهان  و هیلاری کلینتون اشاره نمود که اذعان داشتند که آمریکا و اسراییل و انگلیس پشت پرده تشکیل گروه های افراطی و تروریستی به شمول طالبان، القاعده، داعش و ... هستند تا بدین طریق با ایجاد ناامنی در کشورهای اسلامی به منافع شوم خود برسند.که رسیدن به طرح خاورمیانه جدیدی که خود ترسیم نموده اند است.

همچنین در افشاگری های «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا علیه دستگاه های اطلاعاتی این کشور، در این باره می گوید: « سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل‌ گیری گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام - داعش - نقش داشتند و در عملیاتی با نام «لانه زنبور» گروه داعش را تشکیل دادند.» وی طبق اسناد فاش شده معتقد است گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات «لانه زنبور» تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه ‌های تکفیری، سلاح خود را به‌ سوی کشورهای مخالفِ موجودیتِ اسرائیل نشانه بگیرد.

2) غالبا گفته میشود در مملکت ما کلی گرسنه هست چرا به بشار اسد و سوریه کمک میشود همان را خرج مملکت کنند البته باید بگویم که هزینه ایران ، به صورت کمکهای نقدی نیست یعنی این طور نیست که ایران درآمد مستقیم خود را در جیب دولت سوریه بریزد و مسلما ایران به این صورت کمک نمی کند ایرانی که خود با توجه به تحریمهای ظالمانه و مدیریت غلط مسئولان ، خود دچار مشکل نقدینگی و مسائل اقتصادی است . بله کمکهای ایران به سوریه و لبنان به صورت مستشاری و تسلیحاتی است و ایران فروشنده و ارائه دهنده تسلیحات ساخت خود است و فضایی برای تست تسلیحات ابداعی و ساخت خود است .


با لحاظ این دو مقدمه اشاره ای به چرایی کمک ایران به سوریه مینمایم .

الف) عقل حکم میکند که در این جنگل هزار چهره دنیا ، خود را به پیشرفته ترین امکانات نظامی مجهز کنیم تا در مقابل طمع دشمن خود را واکسینه کرده باشیم و هزینه ای که برای تجهیز نظامی میکنیم عقلا مطلوب است مثلا زیر دریایی و یا کشتی جنگی و یا هواپیمای جنگی خریداری کنیم که ابزار قدرت سخت نظامی هستند و یکی از این ابزارها حضور مستشاری در مواجهه با دشمن واقعی است و این نوع تاکتیک ایجاب می کند که در منطقه شروع مخاصمه حضور پیدا کنیم و با آنها به صورت مستقیم و رو در رو بجنگیم و آنها را زمینگیر و از بین ببریم تا اینکه مجبور نباشیم در مرزهای کشور خودمان با آنها جنگ کنیم . که همان (پیشگیری قبل از علاج) است . و به نحوی دور کردن خاکریزها از مملکت خودمان است . اینگونه هزینه های مستشاری نوعی قدرت سخت «مثل داشتن ادوات جنگی» است که قدرت بازدارندگی دارد .

ب) دفاع ما از سوریه جنبه ایدئولوژیکی دارد یعنی در طول تاریخ مشاهده کردیم که دشمن هر موقع قدرت حمله پیداکرده به مقدسات شیعیان حمله نموده است و به عنوان نمونه میتوان به قتل و عام شیعیان و تخریب عتبات متبرکه در طول تاریخ اشاره نمود و الآن هم دشمن قصد به انزوا و محو کردن تفکر شیعی را دارد فلذا با فتح سرزمینی میتواند بر اماکن مقدسه اشراف داشته و به آنها هتک و آنها تخریب کند و غیرت مذهبی به ما این اجازه را نمیدهد وقتی که قدرت دفاع داریم کنار بایستیم و شاهده هجوم دشمن باشیم تا مسلط بر حرم حضرت زینب (س) باشد . فلذا وظیفه میدانیم که از حریم و حرم اهل بیت (علیم السلام) دفاع کنیم که یکی از ابعاد انجام واجب شرعی است و این امر در عراق با وجود فتوای جهاد مرجعیت محقق گردیده است.  و همچنین آموزه های دینی که به صورت تکلیفی به ما آموخته است که از مظلوم دفاع و با ظالم خصم باشیم .

ت) جمهوری اسلامی در زمان جنگ تحمیلی که در مقابل غالب قدرت های دنیا بدون یاوری دفاع خود را می کرد، سوریه را در کنار خود داشت و حافظ اسد پدر بشار اسد که رئیس جمهور وقت سوریه بود مانع از ایجاد جنگ عرب و عجم و چند برابر شدن هزینه ها شد لذا در این موقعیت حساس که کشور و دوست همسایه، یعنی سوریه به مشکل افتاده رسم جوانمردی نیست که این کشور و مردمان حامی دیروزمان را کمک نکنیم .

د) سوریه به عنوان یکی از محورهای مقاومت رسالت خود را در مورد فلسطین خوب انجام داده است و به عنوان هم ردیف و همسنگر در مقابله با اسرائیل و رژیم صهیونیستی جنایکار ، همدوش ما می باشد و برای تقویت قوای مقاومت عقلا باید از همدیگر دفاع کنیم و باید از شکست سوریه جلوگیری کنیم چراکه هر آن چه امروز بر سر سوریه می افتد، می تواند برای ما برنامه ریزی شده باشد، در حقیقت حضور در سوریه ساختن فردای کشور ماست و مبارزه با دشمن مشترک میباشد . 

ذ) مسئله مهم دیگر این است که هر کدام از موارد بالا هم نباشد، دلیل داشتن معاهده نظامی با سوریه به تنهایی می تواند دلیل موجهی برای اعزام مستشار نظامی و کمک تجهیزاتی به این کشور باشد، در دنیای امروز مرسوم و رایج است کشوری که معاهده نظامی با کشوری دیگر دارد باید در صورت اعلام نیاز به کمک کشور هم پیمانش بیاید، ما اگر از سوریه دفاع می کنیم به خاطر آن است که می خواهیم به عهد خود پایبند و به وظیفه دیپلماسی خود عمل کرده باشیم.

ر) مبارزه با تروریسم - دست ساز آمریکا- در منطقه از اهداف نظام اسلامی ایران است چرا که اگر این ویروس ریشه کن نشود ما را گرفتار خود خواهد نمود و مسلما محل پاکسازی این ویروس در سوریه است .

نهایتا عرض میکنم که کمک ما به سوریه کمک به شخص نیست بلکه دفاع و گسترش فرهنگ انقلابی خودمان است 

۹۶/۰۴/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۱)

۰۴ تیر ۹۶ ، ۱۱:۱۶ نیما نوری نژاد

 وبلاگ فوق العاده ای دارین

موضوع وبلاگ منم حمایت از تولید ملی هست

خوشحال میشم تبادل لینک کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی