سیرآب از آب حیات

از هر دری ...

سیرآب از آب حیات

از هر دری ...

سیرآب از آب حیات

کِشتِ ما را میتواند قطره ای سیرآب کرد

این قدر اِستـــادگی ای ابرِ دریادل چــرا ؟
صائب تبریزی

شادی روح شهدا و امام

صلوات

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پربیننده ترین مطالب

  • ۱۲ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۱۰ نگاه

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

برجام و صلح امام حسن(علیه السلام)

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۷ ب.ظ

                        تجزیه ات خوبست ولی مُرده شور ترکیب تو ببرد

صلح

نیمه رمضان ولادت با سعید حضرت حسن مجتبی (علیه السلام) مناسبت خوبی برای تحلیل و معرفت افزایی از این امام همام می باشد و البته بعضی تحلیلهای غلط برای توجیه رفتارهای سیاسی اشتباه از بعضی سیاستمردان مطرح میگردد که جای تأسف دارد که نوعی کج فهمی دینی ایشان را می رساند برای تحلیل گفتاری این افراد ناچاراً تحلیلی مختصر که از منابع تاریخی و روایات برگرفته شده مطرح و سپس اشاره ای به سیاستها و تحلیلهای غلط می نمایم .

یکی از سئوال بر انگیزترین برهه زندگانی امام حسن (علیه السلام) صلح امام با معاویه می باشد که تحلیلهای زیادی ایراد شده است که از زبان خود امام نیز در برابر تهمتها و دشنامهای کج فهمان تحلیلهای صورت گرفته است که به استشهاد منابع تاریخی به بعضی از این توجیهات اشاره ای میکنم که از لحاظ تاریخی برای جامعه اسلامی دارای درس و عبرتهای زیادی است .

**  عمده دلیلی که باعث صلح آن امام همام شد کم بودن نیروی جنگی مخلص که فقط همراهی و تبعیت از امام برایشان مهم باشد و همچنین حضرت میفرمایند : «من به این علت حکومت را به معاویه واگذار کردم که یارانی برای جنگ با او نداشتم. اگر یارانی داشتم، شبانه روز با او می‌جنگیدم تا کار یکسره شود».

**  نفوذ معاویه در فرماندهان و سرداران با هزینه میلیاردی برای تطمیع  و ارتشاء .

**  شایعه پراکنی بر قوی بودن دشمن (معاویه) و عدم توانایی استقامت نیروهای امام و خستگی مردم از جنگهای متوالی .

**  دلایل دیگری نیز اشاره شده که شما را ارجاء میدهم به این اینجا که استفاده بفرمایید.

در این شرایط که دشمن با تزویر و تطمیع و ترساندن از شکست ، در نیروهای امام نفوذ کرده بود و معاویه با لباس حق و با تزویر و عوام فریبی وارد شده بود و حضرت چاره ای جز مصالحه نداشت به طوری که اگر به جنگ ادامه میدادند خون خود و شیعیان هدر میرفت و زیرا که تزویر با شایعات و خدعه و ریاکاری بر افکار عمومی سوار بود و همچنین دین اسلام در دست نا اهل افتاده و از بین میرفت فلذا با ترفند مصالحه هم از شیعیان محافظت نمودند و هم از دین با افشاگری از خدعه و تزویر معاویه پرده برداشته و جلو تحریف دین را گرفتند . در این شرائط و موقعیت اگر هر امامی به غیر از حضرت امام حسن (علیه السلام) بودند روشی جز صلح را برنمی گزیدند .

نتیجتاً باید عرض کرد که از طرفی دشمن با تطمیع و ارتشاء و با وعده به دادن پستهای مهم به فرماندهان و با نفوذ در سپاه امام و از طرف دیگر نبود یار جنگی برای مقابله با سپاه تزویر ، حضرت مجبور به مصالحه شدند .

در ایران اسلامی ما یک جریان فکری با افکار لیبرالی و سکولاری ، سوار بر اریکه قدرت شده که برای رسیدن به اهداف خود نه تنها در تحریف دین بلکه در تحریف مبانی انقلاب که چند دهه از عمر آن نمیگذرد و ذهنها میتواند تصوری درست از آرمانهای انقلاب و تاریخ آن داشته باشد فرو گذار نیست به نحوی که در سنگر دشمن سنگر گرفته و به شیپور سخنان آنها دمیده و بازوی دشمن در برانداز نظام اسلامی شده اند .

اخیرا دکتر حسن(البته دکتراش هم شائبه داره) رئیس جمهور ما برای توجیه اشتباهات برجامی که با اقرار خود ظریف و عراقچی و صالحی «دولت آمریکا بد عهدی زیادی کرده به هیچ یک از اهداف برجامی دست نیافته ایم و اگر چیزی هم صورت گرفته هیچ مشکلی را برای مردم ما حل نکرده است» با حرص و ولع پیگیر آن است در ولادت امام حسن چنین افاضه نموده اند:«شهامت میخواهد کسی برای مصالح جامعه اسلامی در برابر دشمنان دست صلح دراز کند/ امام حسن (ع) با صلح خود شمشیر و نیزه ای را تحمل کرد که بسیار دردناکتر از شمشیر و نیزه در میدان جنگ بود.»

البته صغرای کلام ایشان که حضرت امام حسن شهامت صلح را داشتند و به دلایلی که اشاره شد با خرید طعنه و کج فهمی بعضیا اقدام به صلح کردند صحیح است . ولی کبرای کلام ایشان که همسان دانستن شرایط برجام با شرایط حضرت است  فاسد و غلط است .

چرا که اولا دشمن هیچ وقت دشمنی خود را تا براندازی و ویرانه کردن ایران برنخواهد برداشت و همچنین ایران اسلامی به گفته خود دشمنان جزء قویترین قدرتهای نظامی است به طوری که در منطقه خاورمیانه نفوذ کرده و معادلات آنها را به هم میزند و اگر آنها با گزینه جنگ میتوانستند با ایران مقابله کنند لحظه ای درنگ نمی کردند همچنانکه در عراق همین کار را کردند .

در شرایطی که روحانی می بایست تمام قوای خود را برای رشد و ارتقاء استعدادهای داخلی صرف کند و از امکانات و پتانسیل داخلی استفاده کند چشم در نتیجه برجامِ شکست خورده دوخته و برای نیل به آن ، تمام امکانات را تقدیم دشمن میکند از تعطیلی انرژی هسته ای گرفته تا دادن امتیازها و قراردادها ، که این نوع حرکت ایشان نوعی باز کردن میدان نفوذ دشمن در اداره کشور است و اگر به این شکل پیش برود حتما نه تنها سایه جنگ را دور نمی کند بلکه جنگ رو به داخل کشور می کشاند  .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی