سیرآب از آب حیات

از هر دری ...

سیرآب از آب حیات

از هر دری ...

سیرآب از آب حیات

کِشتِ ما را میتواند قطره ای سیرآب کرد

این قدر اِستـــادگی ای ابرِ دریادل چــرا ؟
صائب تبریزی

شادی روح شهدا و امام

صلوات

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

چرا مرگ بر آمریکا و ...

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۱۱ ب.ظ

شعار مرگ بر آمریکا، در واقع، گویای اوج بیزاری مردم ایران از سیاست های  غلط آمریکاست.

چرا مرگ بر آمریکا

مرگ بر آمریکا در ژاپن


قبل از بیان ادله چرا «مرگ بر ...» اشاره ای به برخی از جنایات ۶۰ ساله آمریکا علیه ملت ایران‏ می کنم .

الف - قبل از انقلاب اسلامى‏

۱) کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

۲) شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲

۳) حمایت و تحکیم پایه‏ هاى حکومت استبدادى شاه‏

۴) تأسیس سازمان مخوف ساواک‏

۵) کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲

۶) تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏

ب- دوران پس از انقلاب‏

ب - ۱ دوران جنگ سخت‏

۷) تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏

۸) مصادره اموال ایران‏

۹) هجوم نظامى و واقعه طبس‏

۱۰) کودتاى نوژه‏

۱۱) چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏

۱۲) حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلى‏

۱۳) تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏

۱۴) حمله آمریکا به کشتیها و سکوهاى نفتى ایران‏

۱۵) ساقط کردن هواپیماى مسافربرى ایران‏

۱۶) حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏

۱۷) اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏

۱۸) تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران‏

۱۹) ساخت فیلم‏هاى ضد ایرانى و ضد اسلامى‏

ب - ۲- عملیات جنگ نرم‏

۲۰) تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏

۲۱) حمایت آمریکا از گروهک‏هاى تروریستى به‏ ویژه در مرزهاى ایران‏

۲۲) حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهاى ۸۸، ۸۲، ۷۸

۲۳) ترور دانشمندان هسته‏اى ایران‏

24) دستبرد به سرمایه ایران در بانکهای جهانی به بهانه های واهی .

25) تحریمهای ظالمانه بعد از برجام .

اینها صرفاً نمونه ‏اى بود از برخى از جنایت‏هاى آشکار دولتى بر علیه یک ملت بزرگ و سؤال این است که آیا اینها چیزی غیر از روحیه درنده خویی و استکباری آمریکاست ؟

عده ای با القـاء شبـهات برای حذف شعار مرگ بر آمریکا ، در جمهوری اسلامی ایران « که با شعار مرگ بر استکبار ، آمریکا ، انگلیس ، گفتمان استکــبار ستیزی خود را اشاعه می دهد» تلاش می کنند .

 این تفــکر که بر خواسته از القـائات لیبرالی است و متأسفــانه رئیس جمهور ما جنـاب دکتر حسن ( البته دکتراشم شائبه داره 😏) در متینگهای انتخاباتی خود ، در جهت این جریان افاضات جدید به این مضمون  فرمودند: «به امید روزی که «مرگ» از شعارها برچیده شود » .

ایشان مواضع خود در دوران انقلاب رو مثل اینکه در فراموشخانه لیبرالیسم اصلاحطلبان به فراموشی سپرده اند و تغییر موضع داده اند .

   

رهبر معظم انقلاب اسلامی : در تفسیر شعار «مرگ بر آمریکا» فرمودند: این شعار شما «مرگ بر آمریکا»ی شما، این فریادی که ملّت ایران میکشند، این دارای یک پشتوانه و عقبه ی منطقی و قوی است؛ دارای پشتوانه ی عقلانی است، معلوم هم هست که مراد از «مرگ بر آمریکا» مرگ بر ملّت آمریکا نیست، ملّت آمریکا هم مثل بقّیه ی ملّتها هستند، یعنی مرگ برسیاست‌های آمریکا ،مرگ بر استکبار؛ معنایش این است، این دارای پشتوانه ی عقلانی است؛ قانون اساسی ما به این ناطق است، تفکّرات اصولی و عمیق و منطقی بر این ناطق است و این را برای هر ملّتی که تشریح بکنیم، آن را می پسندند و میپذیرند و قبول میکنند.

 

امام خمینی در خصوص نگفتن مرگ بر آمریکا و محکوم کردن این شعار از سوی سران کشورهای اسلامی که منفعلانه در مقابل آمریکا عمل می کنند می گویند: « بسیاری از سران کشورهای اسلامی به جای مقابله با این اعمال وحشیانه و جلوگیری از این کشتار بی رحمانه، به عاملین این جنایت یعنی اسرائیل غاصب، دستمزد داده و او را به رسمیت می ‏شناسند و به جای قطع رابطه با عامل اصلی یعنی امریکای جهانخوار، هر روز روابط خود را با او محکمتر و گسترده ‏تر می‏ کنند، و گذشته از اینکه خود در سکوت مرگبــاری فرو رفته‏ اند، حتی از شنیدن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا واهمه داشــته و بشدت از آن جلوگیری می‏ کنــند.» (صحیفه امام - ج‏21 - 79 (

 

خاطره‌هایی جنجالی از هاشمی رفسنجانی:

مساله از آنجا آغاز شد که در کتاب خاطرات هاشمی با نقل چند اظهارنظر از رهبر کبیر انقلاب این موضوع که امام(ره) موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند،‌ مطرح می شود.

هاشمی: امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بود/ یادم نیست دقیقا چه نوشتم!

ولی امام خمینی(ره) در موضع گیری های بعدی در قالب سخنرانی و پیام های مختلف پاسخ های شفافی را به درخواست هاشمی برای تعیین تکلیف رابطه با آمریکا و همچنین مساله حذف شعار مرگ بر آمریکا را می دهند.

امام در پاسخ به هاشمی چه می گوید؟

 

آرزو داریم شعار مرگ بر آمریکا از کعبه و کلیساهای جهان سرداده شود.

 

و چرا ما باید همیشه شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهیم ؟

 

1.      منظور از آمریکا در شعار «مرگ بر آمریکا» که شعاری رایج در ایران و برخی احزاب و گروه های سیاسی- مذهبی در برخی کشورهای دنیاست، به هیچ وجه، مردم آمریکا نیست بلکه منظور از آمریکا ، نظام سیاسی و سیاست هایی است که از سوی حکومت و دولت آمریکا، در دنیا اعمال می شود . دولتی که روح استکباری و خوی فرعونی آن بر کشورهای بسیاری سایه انداخته است . البته روح استکباری آمریکا، تنها در کالبد دولت و حکومت آمریکا دمیده نشده است ، بلکه بسیاری از مؤسسات اقتصادی ، شبکه های مخفی و آشکار سیاسی ، مراکز فرهنگی، پژوهشی ، خصوصی و بین المللی، حتی با عنوان خیریه و بخش عمده ای از مطبوعات و رسانه های جهانی ، با روح استکباری آمریکا، به منظور پیش برد اندیشه و ارادة آن، در کار و حرکت هستند. بنا براین، در شعار مرگ بر آمریکا، مردمی که در سیاست ها و ظلم های دولت خویش، نقش نداشته یا بی اطلاعند، مورد لعن و نفرین نمی باشند.

2.      شعار مرگ بر آمریکا و اعلام تنفر از کفار و مستکبران، دارای مبانی عقیدتی و دینی است و در فرهنگ و ادبیات اسلامی، موارد متعددی یافت می شود که خداوند و بزرگان دین، مشرکان، ظالمان و مستکبران و... را لعن و نفرین کرده اند و برای آنها آرزوی مرگ کرده اند؛ مانند آیات زیر:

             الف) « ان الذین یؤذون اللّه و رسوله لعنهم الله فی الدنیا و الاخره». (احزاب/ 57)

          ب) « قُتِلَ اصحاب الاخدود ».(بروج/4)

           ج) « قُتِلَ الانسان ما اکفره ».(عبس/۱۷)

           د) « قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ » .( الذّاریات/10)

           ذ) « فَقُتِلَ کَیْفَ قَدَّرَ » .( مدثر/19)

           ر) « تَبَّتْ یدا أَبی لَهَبٍ وَ تَب » (مسد/1)

           ز) « قاتَلَهُمُ اللَّه» .(توبه/30) ، (منافقین/4)

         س) «وَ الَّذینَ کَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمالَهُم » (محمد/۸) یعنی کسانی که کافر شدند و با دین مقابله می‌کنند؛   مرگ بر آنان باد. دقیقاً معنای فارسی «فَتَعْساً لَهُمْ» این است: «مرگ بر آنان باد» و یعنی «نابود باشند». در اینجا «مرگ» حتی معنای ظاهری را نمی‌دهد، بلکه مرگ به معنای «نابودی» است.

3.      شعار مرگ بر آمریکا، شعاری برآمده از تجربه های بسیار مردم ایران، در طول سال های متمادی است که با تمام وجود، خوی استکباری آمریکا را تجربه کرده اند؛ نظیر راه اندازی کودتای 28 مرداد 1332ش. و حمایت از رژیم مستبد پهلوی و چپاول منابع اقتصادی، فرهنگی و انسانی کشورمان قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم ما شاهد تهیه و تدارک انواع توطئه ها به منظور به شکست کشاندن این نهضت عظیم اسلامی بوده اند؛ مانند کودتای نوژه، راه اندازی و مداخله در جنگ تحمیلی، مسدود نمودن دارایی های ایران، تحریم های متنوع اقتصادی، سیاسی، تکنولوژیکی و کارشکنی و اخلال در روند سازندگی کشور و تلاش برای متوقف کردن پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران و تروریسم خواندن ایران و نیز دخالت آشکار در حوادث داخلی ایران و حمایت های گسترده و آشکار از اغتشاش گران.

4.      همچنین یکی از وظایف و واجبات، «تبری» و بی زاری از دشمنان اسلام می باشد و این بیزاری، در زبان و عمل ظهور می یابد. بنابراین، صحت اصل شعار مرگ و برائت از دشمنان الهی، روشن شد .

 

5.      این شعار در واقع، یک هشدار و بیدارباش دائمی جهت آگاهی در مقابل توطئه های دائمی آمریکا، در قبال ملت مسلمان و آزاده ایران است؛ چنان که مقام معظم رهبری در پاسخ به سؤالی می فرماید: «ما همة مشکلات را به گردن آمریکا نمی اندازیم. مشکلات ما از خودمان است؛ منتها دشمن از این مشکلات می خواهد حداکثر استفاده را کند؛ پدر کشور و ملت را در بیاورد. ما نمی گوییم اگر تورم هست، تقصیر آمریکاست؛ نه، اگر تورم هست، اگر کاهش قدرت خرید هست، اگر کمبود اشتغال هست، چه کسی گفته تقصیر آمریکاست؟ ما گردن آمریکا نمی اندازیم؛ این تقصیر خود ماست؛ تقصیر مسئولان است؛ اما اگر اسم آمریکا را می آوریم، اگر حرف آمریکا را می زنیم، می خواهیم بگوییم که گرگی کمین گرفته، پشت خم کرده که به شما حمله کند؛ از این غافل نباشید. به مسئولان می گوییم ضعف ها را برطرف کنید، به شما می گوییم که متوجه این دشمن باشید؛ تا به شما حمله نکند.

 

6.      با توجه به ماهیت استکباری آمریکا در قبال ایران و جهان، شعار «مرگ بر آمریکا»، دارای آثار حیات بخشی در داخل و در سطح جهانی است. این شعار، ندای حقی است که بر سنت و کلام حق استوار است . در این فریاد پاک و متعالی، دست کم دو وجه مثبت دیگر و دو فایده حیاتی می توان یافت؛ نخست وجه سیاسی و بین المللی آن است، یعنی صلابت «مرگ بر آمریکا»، بیان حق و فریاد مظلومیت است و پلیدی ظالم را آشکار و رسوا می سازد و جسارت در برابر ظلم غالب را در میان مردم جهان، پدید می آورد و ظالم را ذلیل و پریشان می کند و امروزه شاهد هستیم که این شعار در بسیاری از کشورها تکرار می شود.

7.      اثر روان شناختی این شعار است که اظهار تنفر از ظالم ، ترحم بر مظلوم را در دل تقویت می کند و انسان را از تمایل به ظلم و ظالم باز می دارد و این امر، موجب صفا و صداقت دل و جان می گردد؛ امیرالمؤمنین علیه السلام در وصیت به امام حسن و امام حسین علیهما السلام فرمود: «دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید»

8.      اگر امروزه شرایط اجرای حکم جهاد با مستکبران فراهم نیست، لازم است که شهادت طلبانه، فریاد مرگ بر آمریکا را بلند و رسا فریاد زنیم و قدمی عقب نگذاریم ؛ به امید روزی که جهانی بیدار و شجاع، دیو ظلم و ظلمت را از پای در آورد و دولت فرخنده یار فرا رسد.

9.      در کنار مبارزة همه جانبه با اهداف و توطئه های آمریکا در قبال کشورمان و جهان بشریت، یکی از وظایف دینی و انقلابی ما، تلاش برای هدایت و بیداری مظلومان و ملت هایی است که زیر سلطة تبلیغات سهمگین استکبار جهانی، در جهل و بی خبری گرفتارند که شامل ملت آمریکا نیز می شود.

 

10.           10.  «مرگ» یعنی پایان یافتن و شعار «مرگ بر امریکا یا اسرائیل» یعنی پایان سلطه استکباری کشورهای ظالم و زورگو

 

11.                11.  راستی اگر شعار مرگ بر آمریکا کارآمد نیست و اگر در عمل جواب نداده، پس چرا نظام سلطه به‌ دنبال حذف یک شعار «بی‌ اثر و بی‌ عمل» است؟ آیا تقاضای حذف این شعار به اینکه «امروز در خیلی از کشورها صدای مرگ بر آمریکا بلند می شود» برنمی‌ گردد؟ آیا هدف نظام سلطه این نیست که با تغییر ذهنیت مردمی که «شاخِ ابرقدرتىِ ابرقدرت‌ ها» را شکسته‌ اند، ملت‌ های الهام‌ گرفته از حرکت ملت ایران را نسبت ادامه حرکت خود دچار تردید کنند؟ تجربه‌ تسخیر لانه جاسوسی و حوادث مصر نشان داد که حتی «مبارزه‌ با استبداد بدون مبارزه‌ با آن قدرت خارجی‌ ای که پشت سر دیکتاتور و مستبد قرار دارد، به جایی نمی‌ رسید ..

 

لازم به تذکر است که خیلی از کشورهای دنیا در مقابل جنایات دولتمردان آمریکا اعتراض کرده و شعار مرگ بر آمریکا سر میدهند و پرچم آن کشور را آتش میزنند مثل ژاپن و غیره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی